Pages

Tuesday, March 2, 2010

::jual ikan!?::


PERINGATAN: entry ni bukan pasal nak menjual ikan oke..

to kamo,

macam mana perasaan?! kamo betol2 buat saye tersenyum sampai telinga. hurm, baru sikit saje saye terjentik kamo...dah mule nak melenting, nak terasa bagai. well, memang itu sikap kamo. saye ulangi: memang itu sikap kamo. saye dah paham benar tentang itu.

kamo tau, itu bukan apa2. sikit cuma. mungkin hanye sebesar hama kekejaman saye pade kamo, rasenye lansung tidak setanding dengan ape yang kamo buat pade hati saye, rase yang selama ini saye pendam dalam jiwa.

kamo ego. tak pernah nak mengaku silap diri. yang kamo nampak hanya silap orang lain. silap orang2 disekeliling kamo. dan dalam apa2 situasi pon kamo lah yang selalu menjadi mangsa...bukan begitu? change your mind setting please. You make me sick!


well, saye akui saye sayang kamo. selama ni saye sabar, sabar dan terus sabar. saye pejamkan mate, pekakkan telinga terhadap kelakuan kamo pade saye. tapi sikap kamo makin manjadi2.

pikirkan ini. siapa yang kamo cari time kamo susah? siapa yang kamo ceritakan jiwa lara kamo time kamo putus cinta dilanda gundah? siapa tempat kamo menumpang bahu bila saat air mata kamo tumpah? siapa? siapa? bukan mau mengungkit, tapi hanya mahu sedarkan kamo..itupon kalau kamo ada harapan untuk sedar la.


ye, saye akui sampai sekarang ni pon saye tetap sayangkan kamo. cume yang membezakannye adelah saye tak mau jadi sebodoh dulu lagi. sayanglah saye pada kamo sebanyak mana pon, tapi masih..kamo tak pernah nak hargainya.

kamo datang pade saye bila perlu, bila tak mau...kamo campak jauh2. mulut kamo terlalu manis bila inginkan sesuatu, tapi bila kamo rase sakit hati...kamo tak sedar mulut kamo bisa jadi selumbar bisa dalam hati orang2 disekeliling kamo. maksud saye, orang2 yang rapat dengan kamo.

Tolonglah sedar diri. bukan saye sorang yang rase macam tu...ramai lagi orang2 yang seangkatan dengan saye. mereka juga rase diperalatkan kamo. bila kamo susah kamo cari mereka. bila kamo senang, entah apa jadi pada mereka pon kamu buat tak endah. tapi mereka sudah ada kehidupan. mereka sudah lama tidak kisahkan kamo. dan saye sedang cube belajar untuk tidak kisahkan kamo.


entah2, kamo tak pernah sedar pon kan, kenapa kamo hilang kawan satu persatu...atau kamo tak pernah sedar pon kan yang kamo sedang kehilangan kawan satu persatu. well, rasenye kamo tak kisah tentang itu...kamo kan masih punya ramai kawan. tak macam saye yang hanya punya kawan sekerat dua saja.

well, now I'm being a SELLFISH! tahniah pade kamo sebab berjaya mengajar saye untuk menjadi sellfish seperti kamo. Really appreciated! saye pasti lemah dan ditindas tanpa tunjuk ajar dari kamo. kalau kamo mahu bilang saye selfish, silakan. Yang penting, sellfish harus dibalas dengan selfish :)

ikhlas dari saye.

saye juga manusia biasa. saye juga selalu buat salah pada kamo dan insan2 disekeliling. tapi insyaallah, saye sedang cube berusaha untuk berubah.



2 comments:

Karen Yaacob said...

TAHNIAH!

finally? hehehe..

it's ok. buat apa yg dirasakan perlu. semoga kamu kuat dlm proses m'jadi selfish ni sbb bukan mudah utk manusia mcm kita. tp terpaksa sbb xnak terus disakiti.

gambatte ne ;)

Blossoming Rose said...

thank you, ren :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...