Pages

Sunday, April 28, 2013

Ke mana menghilang...

 
 
Nafsuku,
Dulu adalah memerah otak bagi meraih bait kata terbaik yang akan diabadikan dalam bentuk yang lebih konkrit.
Lebih tepat maknanya, penulisan!
 
Tapi,
Entah ke mana hilangnya nafsu menulisku sekarang!
Sudah tidak bernafsukah aku pada setiap bait kata-kata yang meluncur dari otak pengembara tak bertepian aku.
Lebih mudah maksudku, berimaginasi tanpa batasan!
 
Namun,
Sebagai galang-gantinya, nafsu membaca yang aku cuba kerahkan sedaya mahu..
Yakinku, membaca juga boleh membawa aku melangkaui batas-batas yang tidak terjangkau!
Jadi, mari membaca dan meneroka sementara menunggu nafsu menulis menjengah minda.
Walau entah bila!
 
Biarkan begitu!
Setidaknya, otak aku masih boleh berfikir jauh melangkaui sempadan masa dan daerah-daerah nun yang jauh di sana. Bertemu mereka-mereka yang diperkenalkan melalui seseorang yang aku gelarkan penulis!









No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...