Pages

Monday, September 24, 2012

Yuna tercalon di MTV Europe Music Award 2012


Hebat-hebat artis Malaysia ni sebenarnya. Banyak dah artis yang go internationally. Antaranya, Dato' Shake, Zee Avi, Mizz Nina,Yuna dan banyak lagi. Dan yang paling terbaru, Shila Amzah. By the way, saya bukan nak cerita pasal Shila tapi Yuna. Kalau Shila mengharumkan nama Malaysia di China, Yuna pulak di USA. Another asian pride! You go girls :)




Baru-baru ini Yuna telah tercalon untuk MTV Europe Music Award 2012 yang akan berlansung pada 11 November di Frankfurt, Jerman untuk kategori "Best Asian Act". Saingannya pulak bukan calang-calang orang, antaranya Super Junior, EXILE, Han Geng dan Jolin Tsai. Namun, Yuna tidak meletakkan harapan yang tinggi dan merasakan Super Junior akan memonopoli untuk kategori tersebut. Owh! She's so humble.

Sebelum ini Yuna juga telah beberapa kali di calonkan dalam anugerah bertaraf antarabangsa seperti 25th Nickelodeon Kids' Choice Award dan MTV Iggy's Best New Bands in the World. Sekarang ini Yuna sedang bergiat aktif di US dan seringkali diundang untuk membuat persembahan dalam rancangan-rancangan ternama seperti Conan O'brien's talk show, National Geographic Music, KINK.FM - Bings Lounge, What's Trending dan banyak lagi. Penyanyi Rihanna pon pernah memuji Yuna di twitternya: "Yuna is topnotch".

Anyway, vote untuk MTV EMA 2012 tu akan tamat pada 9 November ni. Kalau nak vote, sila klik website rasmi MTV EMA 2012 . So Malaysian, please vote for Yuna guys :) Saya sudah! Anda bila lagi?





Lately ni banyak pulak saya up entry tentang artis dan industri muzik kan. Tentang diri sendiri? Well, I don't feel like talking about myself at the moment. Hurm, tak banyak benda yang menarik nak disharekan pon kat sini.



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...