Pages

Tuesday, October 21, 2014

467. Seminggu cuti Raya Haji, 3KG naik! Apa dah jadi?



Ini lah antara sebab-musababnya. Seminggu saya beraya di kampung sambil ditemani makanan yang best-best. Tak sia-sia orang sedekahkan/beri daging korban, semua habis dimasak dalam masa seminggu. Sungguh efision keluargaku ini hahaha! 

Mau gila dibuatnya apabila makanan lazat-lazat dihidangkan di depan mata setiap hari. Tapi lebih gila lagi bila lepas makan berat badan naik sampai 3kg. Hambik kau! 

Lemah lutut sebab terkejut dengan kenaikan berat badan yang mendadak ini. Dem!



Malay's Salad / Kerabu Pucuk Paku prepared by my mom



Mom's homecooked Beef Soup Noodles / Mee Sup Daging! (Daging korban ni sedap dan manis rasanya!)



Beef cooked in Spicy Coconut Milk Gravy / Spicy Yellow Curry (Daging Masak Lemak Cili Api) prepared by my sister!


Beef in Soy Sauce or ( Daging Masak Kicap ) prepared by my sister



2nd day of Aidiladha, Special Beef Soup cooked/prepared by my Ayah (Dad). The best Beef Soup ever!



1st day of Aidiladha, my mom's homemade Chicken Curry with Lemang (Glutinous Rice or Sticky Rice)



1st day of Aidiladha, my sister's homemade Lontong (Coconut based soup- Sayur Lodeh) complemented with my mom's homemade rice cakes (Nasi impit) & Spicy Peanut Sauce (Kuah Kacang)



Mom's Recipe - my sister's homemade Mixed of Chicken & Beef 'Boiled' Noodles or (Mee Rebus Ayam & Daging) 



Ha! Nampak tak disitu yang saya ni hanyalah 'tukang makan' semata-mata. Semua masakan disediakan oleh ayah, mak or kakak saya!

Semoga azam saya nak kurus tercapailah yea. In Syaa Allah!














5 comments:

Rodiah Amir said...

sungguh berturutan makanaN yg menggemukkan haruslah naik berkilo2 hahahhaha

Farrah MF said...

Uishhh apsal setiap hidangan tu menggoda sangat? Dah kecur air liur dah ni :)

Ahmad Zu Mal Md Rayi said...

Patut la naik... Zumal pun tergoda tengok juadah2 tu ^_^

Jie said...

Wahh terliur tengok makanan kat sini. Singgah sini

Cik bunga mawar said...

Rodiah Amir:
Tulah pasal..masalah sekarang ni, berkilo2 nak turun xpulak berhasil

Kak Farah MF,
Makanan kat page akak pon apa kurangnya...menjejeh air liur saya nengoknya hahaha

Ahmad Zu Mal Md Rayi:
hahaha, nak turun kemain susah lagi

Jie:
Thank you singgah sini :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...