Pages

Friday, September 26, 2008

home A.L.O.N.E.

~Bisik ku pada bulan
Kembalikan
Temanku,
Kekasihku,
Syurgaku

Tanpa dia
Malam menemaniku
Sepi memelukku

Bulan jangan biar siang
Biar malam ini kelam
Biar ia sepi sepertiku~



Ah! Sepi malam ini benar-benar menguasai hati. Menerobos ke seluruh pelusuk tubuh aku. Aku tidak mahu perasaan sebegini namun ia tetap juga menjengah aku. Pinta hatiku, moga-moga ia tidak akan singgah lama. Cepatlah sepi itu hilang!

Dulu aku sangka aku boleh hidup tanpa sesiapa..Aku boleh hidup seorang diri. Tapi sangkaan aku meleset. Aku sudah tidak seperti dulu. Aku perlukan teman-teman disisi. Tanpa mereka hidup aku hambar dan kosong. Kosong yang langsung tidak membawa makna apa-apa.


Haaiiisssh! Kini aku sedar, aku amat perlukan mereka. Mana kalian semua? Kenapa tinggalkan aku? Aku sendirian....Aku perlukan teman-teman untuk menemani malam-malamku. Aku perlukan teman untuk berbicara. Aku perlukan teman untuk berkongsi cerita. Aku perlukan teman untuk mengusir sepi dihati ini....





Dedicated to my bestest friends eva ~k.eida, nona, karen, nu'ui, kly, ina~ and all my friends. P/s: aku sepi sbb semua dah balik bercuti 'raya'...aku aje yang masih terkontang-kanting lagi kat sini ='(


SEPI ~ Yuni Shara~

Sepi hati terjadi lagi
Mungkin sampai mati aku sepi
Biar senyum hadir di hariku
Namun ini hanya ada di bibirdi bibir saja

Aku ini yang bisa mengerti
Walaupun yang lain mau mengerti
Namun berat beban hidupkubiarkan saja
Biar saja hanya ku yang tahu

Sejarah cinta dan hidupku
Penuh duri dan banyak ranjau
Butuh kesabaran yang penuh
Untuk tetap ku berdiri

Oh.. ada saatnya ku bicara
Bila hatiku telah bulat
Sepanjang ku bisa atasi semua
Aku tetap diam

Woo.. sejarah cinta dan hidupku
Penuh duri dan banyak ranjau
Butuh kesabaran yang penuh
Untuk tetap ku berdiri

Oh.. ada saatnya ku bicara
Bila hatiku telah bulat
Sepanjang ku bisa atasi semua
Aku tetap diam


me and myself ~rose~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...