Pages

Thursday, October 2, 2008

::ketawa atau tangisan::

laughter is the best medicine? Benarkah?
mungkin...

*fikir*

ketawa terbaik untuk aku?
benarkah?
mungkin...

tapi,
kenapa aku rasakan yang aku perlukan tangisan?
sebati barangkali...
24 tahun aku menangis sendiri...
berselang-selikan tawa,
memang ketawa dapat menghidar masalah...tapi,
bagi aku yang begini,
ia cuma tahan seketika sahaja...
tangisan buat aku puas...

*diam*

aku mahu menangis sepuasnya...
biar orang tidak tahu hujung pangkalnya,
mungkin lebih senang begitu...
aku tidak suka orang tahu aku menangis...
nampak lemah,
lemah sangat...

biar segalanya tersemat pada jiwa aku sahaja...
masalahnya tiada besar,
jika dibandingi teman-teman...tiada apa-apa,
cuma besar pada aku kerana ianya masalah aku,
bukan masalah teman-teman...

tangisan,
cara aku meluahkan isi hati...
bukan pada sesiapa tapi pada alam sekeliling aku,
pada angin,
pada pokok,
pada tasik,
pada burung...
pada apa jua selain manusia...
mungkin mereka lebih fahami,
tiada perlu berkata-kata,
cuma dengar tanpa kritikan...

*menangislah sepuasnya wahai aku*



me and myself~rose~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...