Pages

Thursday, October 16, 2008

::beruk::


nak gelak ke...
nak nangis ni...
terkejut gila pun ada...

beruk masuk umah wei,
pastu curi kuih raya kat dapur...
makan sepah-sepah,
dah tu tak pandai pulak nak kemas balik,
tau la mood raya belum habes lagi,
tapi anda tak dijemput pun...haisshhh

habes gamat rumah aku sekejap,
sebab anda datang tak beri salam,
masuk pulak bukan melalui pintu,
tapi melalui celah grill tingkap...
itu namanya kurang ajar,
nampak sangat anda datang tanpa undangan...haiiisshh

aku yang tengah tidur nyenyak ni pun boleh terjaga,
gara-gara anda menakutkan roomate-roomate aku...nak kena nih,
otak aku terperanjat sekejap...tiba-tiba terus aku jadi tenang gila,
padahal roomate-roomate aku tengah lari menyelamatkan diri,
aku pulak terbangang-bangang kat tengah-tengah rumah
bukan apa,
aku calm sebab rasa kepala berdenyut-denyut,
gara-gara anda membuat suprise..
anda memang nak kena...haiiissshh

Lieza di temani nona,
cuba nak takutkan anda dengan teddy bear dia,
tapi anda buat muka sengal,
haiissh, beruk sekarang memang dah advance eh,
dah boleh buat filem beruk vs teddy bear ni,
diorang cuba nak tutup tingkap dapur tapi kejap-kejap anda menjengok,
terus lintang pukang diorang lari,
takut anda main kejar-kejar macam cerita hindustan...

karen, lari masuk bilik tak nak keluar...
pastu jerit-jerit suruh orang lain tutup tingkap dapur,
lagi suka la engkau yea beruk,
dia cuba nak taip msg kat encik majid dengan terketar-ketar,
ketua keselamatan baiduri,
tapi takut punya pasal, terus lupa nak send,
semua lari bertempiaran lepas nampak anda...haiiisshh
nana dan lily pulak,
berpeluh jantan bila anda main acah-acah nak masuk ke tak,
sampaikan kelly ambil keputusan nyorok kat sliding door jer,
dia tak tahu anda boleh jer muncul dari belakang kan,
anda memang nak kena...

Haiiisshh, nampaknya macam tak ada penyelesaian,
roomate-roomate aku still jugak lari sambil jerit-jerit...
tak berjaya nampaknya diorang nak tutup tingkap dapur tuh,
last-last aku yang masih terbangang-bangang ni,
perlahan-lahan pergi ke dapur,
dan zassss tarik tingkap tu cepat-cepat,
pastu dengan pantas aku belah dari kawasan kejadian,
bimbang nanti tiba-tiba anda ajak main cak-cak pulak dengan aku...

lepas semuanye selamat,
status kat ym mulalah berkisarkan anda,
sukalah anda kan...
aku,
[beruk sengaja jer kejutkan aku dari tido...sentap,huhuhu]
nona,
[berpeluh aku layan beruk makan kuih raya umah kita...huhuhuhu..beruk masuk umah kita wei!!]
karen,
[beruk beruk sbb ko, kecoh satu rumah aku!!]
kelly,
[rumah kena serangan beruk..habis kuih raya dia curi...beruk durjana!!]
wan, raje nana, zahid and beberapa orang yang tak ada kena mengena ni pun,
sibuk berstatuskan anda...haiishhh galmor anda sekejap,

nasib baik aku tiada facebook,
kalu tidak mesti aku dah join lieza, lily, nana,
dan yang lain berperang status...berkisarkan anda,
panjang jugakla, perperangan tu berlaku di facebook...
akhirnya semua kepenatan sbb penat menjerit and berlari,
kesian aku dan roomate-roomate aku,
semua nih gara-gara anda datang beraya...
lain kali jangan buat macam ni lagi yea encik beruk!

*anda refer khas kepada beruk*


me and myself~rose~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...