Pages

Tuesday, October 28, 2008

::peristiwa tengahari::


tengahari tadi...perut terasa lapar sngat [susah mo diet kalau macam ni]. Tiba-tiba Nona ajak pergi bawah beli makanan. Aku apa lagi, pucuk dicita ulam mendatang la..terus capai towel dan masuk bilik air, mandiiiii.... Siap-siap apa yang patut [idaklah orang nampak selekeh nanti, walaupun hanya membeli makanan...penampilan kenalah jaga u ols, ye ke...??]

turun bawah, tak banyak yang aku bualkan dengan Nona [dia tengah menahan sakit perut disebabkan period pain, sian dia aku tengok...aku pulak dalam keserabutan] So, sepi je lah yang memenuhi ruang di antara kami berdua...

Alamak! ramai pulak orang yang membeli makanan kat akak tu...aku dan nona dah risau, takut makanan abes [gigit jari jer karang,huhuhu] Tadi sebelum turun pun, Liza kata lauk dah tak banyak...Cepat-cepat aku dan Nona melangkah menghampiri akak tu...Sedih! Memang lauknye dah tak banyak. So, ambik jer lah yang mana ada, asal kenyang huhuhu....

Dah beli, so decide mo terus balik rumah...dipertengahan jalan, kami terserempak lah dengan seorang gadis nih [tak tahulah adik atau kakak] dari jauh dia dah senyum kat aku and bila sampai dekat aku dengar macam dia cakap sesuatu. Tapi, otak aku boleh pulak terimagine yang dia tengah cakap dalam telefon pakai handsfree. So, aku jalan buat bodoh aje. Tiba-tiba bila nak sembang ngan Nona, Nona tak ada kat sebelah. Aku toleh belakang...rupa-rupanya gadis tadi tu tengah berborak dengan dia.

Nona hampiri aku. Aku tanya kenapa? Nona kata gadis tu tanya lif blok empat, dia tak tahu kat mana...So, maksudnya tadi, gadis tu tanya aku dulu la...tapi aku tak layan and terus menonong macam tu jer [Nona kata dia nampak gadis tu tanya aku tapi aku boleh buat dek jer...maaf aku tak sengaja,huhuhu...] Mesti dia kata aku sombongkan and lepas ni kalau dia jumpa aku mesti dia menyampah tahap gabankan.... nasib baik aku bukan artis, kalau tidak paper esok mesti tulis "ROSMAWAR, artis baru yang kekwat...." hahahaha....


*nak mintak maaf pada kakak/adik tu...saya rabun and tadi fikiran agak jauh melayang [kly kata, maybe terpengaruh dengan drama or movie yang aku tengok kot sampai boleh terimagine orang jalan kaki guna handsfree, ade ke??...hahahaha, maaf sekali lagi...*



me and myself~rose~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...