Pages

Wednesday, October 15, 2008

::melankoli jiwa::


::KITA::
almost 5 years, we know each other..so many thing we faced together [bitter and sweet] I believe, each of us tahu apa yang kita tempuhi...jatuh bangun kita semua kebanyakan bersama, hope our frienship will be lasting forever [photo : nona, me, nu'ui, kelly and karen][I luv nona so much, I love nu'ui so much, I love kelly so much, I love karen so much ~ Luv u guys so much]


::DIA::
although less than 5 years we know her [almost 2 years], dia yang membuatkan hubungan kita lebih kuat dan akrab She teach us about life, she support us to taste the life, she change me a lot...she is our dearest sister ever[photo: kak eida and me][I love kak eida so much~love u so much]


::kalian::

sudah menghampiri lima tahun hubungan kita kan...
sedarkah kalian? Sudah selama itu kita mengenali...
apakah tempoh itu cukup untuk menyelami diri masing-masing...
tahukah kalian aku ini bagaimana?
jahatkah aku?
baikah aku?
bodohkah aku?
naifkah aku?
gilakah aku?
pahamkah aku?

dan tahukah aku bagaimana kalian pula?
adakah aku membosankan kalian?
adakah aku menyakiti kalian?
adakah aku mengembirakan kalian?
jawapannya barangkali ya atau barangkali tidak...
tergantung pada diri masing-masing
mungkin dulu kita tidak terfikir kita akan sejauh ini,
takdir yang menemukan kita semua...
namun, adakah takdir akan terus menemukan kita selamanya...

*fikir*

dalam tempoh itu,
macam-macam yang kita lalui, bittersweet
mungkin itu yang menguatkan kita, barangkali...
dan hanya kita sahaja yang tahu...
bukan orang lain, bukan orang disekeliling kita, hanya KITA...

ingatkah kalian...
macam-macam yang kita tempuh dalam tempoh itu,
kita tertawa,
kita terasa,
kita berduka,
kita berendam air mata,
kita bermasam muka,
namun,
akhirnya kita bertaut semula...
mungkin kita tidak sanggup mengabaikan hubungan yang terbina,
yang kita rasakan amat berharga, walaupun pada orang lain...

*mengeluh*

kalian,
adakah kita akan terus berkekalan dulu kini dan selamanya...
atau masing-masing akan membawa haluan sendiri...
tanpa menoleh kepada sesiapa lagi...
jika difikirkan,
amat menggerunkan minda,
mengerikan jiwa,
mendukakan hati,
namun jika itu takdirnya,
kita hanya mampu berserah...

*menahan sebak*

kalian,
adakah kita akan seperti ini, dimasa akan datang?
atau semuanya akan berubah...
adakah sekelip mata hubungan ini akan lesap dibawa angin?
mahukah kalian ini yang terjadi?
tergantung pada kalian...

kalian,
adakah kita semua akan bernasib baik di masa akan datang?
atau adakah antara kita yang akan berduka dengan takdir hidup sendiri...
kadangkala takdir sengaja memainkan kita,
namun kita tidak boleh menyalahkan takdir,
ALLAH lebih tahu apa yang terbaik untuk kita...

kalian,
takutkan untuk memikirkan masa depan kita,
entah apa akan kita tempuhi nanti..
dunia ini memang mengerikan...
seribu satu persoalan sukar dijawab kini...
tp satu persatu akan terjawab di masa akan datang...
takut untuk menantinya...
apakah akan jadi pada nasib aku?
dimanakah aku pada waktu ini dimasa akan datang?

*fikir+ sedih*

*inspirasi ~sex and the city*


me and myself~rose~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...