Pages

Monday, October 20, 2014

465. Simpanan - Ungu, Turquoise, Oren, Merah, Hijau dan Biru!






Morning lovelies!

Just want to share something which I think might be useful to you guys too :)

Basically its about our saving! Tapi ni bukan saving yang korang put aside everymonth after dapat gaji tu tau! Yang tu of course wajib simpan untuk masa depan kita kan kan :)

Semalam terbaca enrty kawan saya Rodiah Amir tentang simpanan color-color ni! It sounds interesting to me. Apakah simpanan color-color ni? 

Sebagai contoh saya ambil Simpanan Oren. Definasi simpanan oren ni bermaksud, saya perlu menahan diri dari mengunakan wang kertas berwarna oren (benilai RM20) yang diterima oleh diri sendiri. Tak kisahlah samaada  wang itu saya dapat semasa mengeluarkan duit dari mesin ATM atau menerima pulangan wang baki setelah membeli barang-barang etc. So setiap kali berjumpa dengan si Oren, wajib masuk  ke dalam tabung Simpanan!

Disiplin dan kejujuran pada diri sendiri amatlah penting dalam menjayakan misi Simpanan ini. Hurm, akan saya praktikan cara simpanan ni and probably I''ll choose an Orange color. In Syaa Allah! Gambatte kudasai Rose-chan! 

Nak tau lebih lanjut lagi pasal kaedah simpanan ni, korang boleh visit page En. Hilmi - simpanan Hijau dan En Freddie - simpanan Oren. 

Kalau korang rasa tak mampu nak beri komitment untuk nilai yang tinggi, korang boleh bermula dengan simpanan biru. Tiada paksaan pon, dan yang penting korang mestilah disiplin okay.

So, which color are you?












4 comments:

Blog Santai said...

Menarik...kalau kita mestilah merah cik bunga..he..he..

Cik bunga mawar said...

Hurm, merah senang dapat, so nanti mesti cepat penuh tabung awak tu kan kan

Rodiah Amir said...

bagus ros..

Cik bunga mawar said...

Rodiah Amir:
Aku tengah berusaha ni babe! Marilah kita bersama-sam mendisiplinkan diri hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...